CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 19, 2010

Ujian

Dah hampir seminggu aku dilanda resah dan gelisah. Setiap kali ingin meneruskan niat di hati ini,seakan-akan terdapat satu momentum yg berjaya menghimpit keputusan hati ini.HAnya Tuhan saja yang tau bertapa susahnye dan sedihnya hati aku ketika itu. Tapi apabila kegelisahan melanda , aku merasakan berada dekat dengan Allah adalah jalan yang terbaik yang perlu aku lakukan ketika itu. Kadang2 aku menangisi segala kegelisahan di hati kerana ianya sedikit sebanyak membantu aku ketika itu.

Kadang2 kita terpaksa membuat kputusan yg plg drastik dlm hidup kita supaya kita menjadi lebih matang dan kuat di masa hadapan. Aku sendiri tidak mengerti, dr mana aku mendapatkan kekuatan utk melakukan perubahan itu. Seperti ada satu daya yang mendorong aku melakukannya,walaupun mungkin perkara itu merupakan perkara terakhir dlm hidup  yg akan aku lakukan.

Syukur ketika dugaan melanda, aku mendapat kekuatan dengan selalu berdoa dan beristigfar kepadanya.Terima kasih kpd shbt2 saya yg byk memberi nasihat dan sekali-kali x memarahi saya...sob3.
Masa sedih2 tu saya selalu mendengar laku Destinasi Cinta drpd Mestika...lagu ni sgt bermakna kpd diriku kerana inilah lagu pertama yg berjaya mencuri hatiku terhadap music nasyid. Tak keberatan utk saya katakan bhwa sblm ni saya xdak terlalu berminat dgn nasyid sehinggalah lagu ini diperdengarkan di surau MRSM Tun Ghaffar Baba....tq kepada kwn2 sy di sana.

Mungkin perkara ni akan berlarutan...I need strong support..
Aku perlu bersabar...jgn mengalah..InsyaAllah kesudahan yang baik akan menjelma....JAngan sesekali lari dr masalah..deal with it...!!!CHaiyokk!!!

1 comment:

  1. lgu destinasi cinta mmg menginsafkan..ada kalanya berderai air mata kalau dgr nsyid tu tpat pda wktunya..bkn alunan nsyd itu y mengalirkan air mata keinsafan tti bait2 kate nsyd tu ckup mlahirkan rase kehambaan kat kite..be strong sis mira,innama'al usri yusro:)

    ReplyDelete